‘Een gezonde school mag geld kosten’

‘Een gezonde school mag geld kosten’

Zoek de samenwerking op, maak heldere (prestatie)afspraken en krijg inzicht in de opgave. Slechts enkele tips die voortkwamen uit het online event 'Een vliegende start maken met schoolverduurzaming' van 11 maart, de eerste van ons jaarprogramma over Gezonde Scholen. Lees hier een verslag.

Verder lezen

Doe mee aan de expeditie Gezonde Scholen

Doe mee aan de expeditie Gezonde Scholen

De opgave voor gezonde en duurzame schoolgebouwen is nog nooit zo urgent geweest. Een groot deel van de onderwijsruimten voldoet niet aan de minimumkwaliteit voor gezonde lucht, benadrukt door de huidige gezondheidscrisis. Wacht niet totdat het te laat is en kom nú in actie om de renovatie- en verduurzamingsopgave voor scholen in te vullen.

Bekijk video + lees verder

‘Laat leerlingen en docenten excelleren met gezonde school’

‘Laat leerlingen en docenten excelleren met gezonde school’

De Verbindingsdag Gezonde Scholen, gehouden op 11 november en georganiseerd door Stedebouw & Architectuur in samenwerking met Duurzaam Gebouwd en Ruimte-OK, had naast de plenaire presentaties ook een grote diversiteit aan parallelsessies waar je kennis kon halen en brengen. In dit artikel geven we je een samenvatting van de belangrijke punten uit een aantal sessies.

Verder lezen

Ontwikkelingen in de scholenbouw

Ontwikkelingen in de scholenbouw

"Door covid-19 zet de overheid grootschalig in op betere ventilatie in scholen. Daarvoor stond de verduurzaming hoog op de agenda. En morgen?" Thomas Bögl en Carina Nørregaard van LIAG architecten en bouwadviseurs zoeken naar het antwoord op die vraag en vinden hem in de behoefte van de mens.

Verder lezen

Biofilische ontwerpprincipes moeten een vanzelfsprekendheid zijn

Biofilische ontwerpprincipes moeten een vanzelfsprekendheid zijn

"Het is opmerkelijk dat scholen behoren tot de kwalitatief slechtste gebouwen: oud, ongeïsoleerd, te koud, te warm en te veel CO2", aldus Duurzaam Gebouwd-expert Daan Bruggink van ORGA architect. Volgens hem is er namelijk veel uit scholen te halen, zelfs op macro-economisch vlak.

Verder lezen

Terug naar boven